فار المدينة حلقة من المنصوره والبضاعه مضمونه | بنات المنصورة | صور بنات

من المنصورة والبضاعة مضمونة

اتصل الآن بخدمة عملاء اوبر

الحلقة التاسعة من سلسلة فار المدينة، للكاتب اسلام علام، ورسم فنان الكاريكتير أسامة علي.

انا بصفتى فار مش ببطل جرى وهرى فتلاقينى دايما بجوع.. النهارده كنت جعان بالنهار وعارف إن الناس كلها كانت صايمه.. فقولت مفيش غير شقة سماح اللى مدوخه الشباب.. وانا عارف إن سماح مبتصمش وإن صامت عن الأكل والشرب مبتصمش عن الهئ والمئ.. نهار وليل شغاله سهوكه مبترتحش..

طلعت من البلاعه بتاعتى على شقة سماح أدور على حاجه أقرقش فيها.. لقيت سماح مدوخه الشباب كالعاده نايمه على السرير وجنبها عدة الشغل.. تلات موبيلات.. كل موبيل بخط وأكونت فيس واكونت تليجرام وأكونت إنستا.. وجنبها الميه والأكل وعلبة السجاير.. وصباعين حشيش..

سماح ماشيه بمبدأ تظبيط الشغل أهم من الشغل.. أول موبيل مخصصاه لشخصية شوشو 26 سنه متجوزه وجوزها مسافر من المنصوره..

إعلان

وتاني موبيل شخصية هاله 33 مطلقه من المنصوره.. وتالت موبيل باسم منال 40 سنه وعندها بنتين واحدة 18 سنه وواحدة 16 أرمله وبرضو من المنصوره

وشغاله سماح من موبيل لموبيل.. تقرطس في ده وتفرقع لده.. وده يشحنلها كارت بميه وده كارت بمتين.. وكل تور هايج على قد هيجانه.. وبعد ما يدفع ويكع ياخد البلوك في قفا أمه على طول..

اللي أنا كنت مستغربله بقى ونسانى الجوع هى بنت المفكوكه دى اشمعنا الحاجه الوحيده اللي مبتغيرهاش إنها من المنصوره.. وهي لا عمرها راحت المنصوره ولا شافتها بت المبقعه دى.. ولكن أقدر أخمن من خبرتي كفار صايع ومدورها فى المجارى والبلاعات إن كل العربخانين عندهم فكره مسبقه إن أي أنثى من المنصوره لازم تكون مزه.. ومعنى انها تقول انها من المنصوره فهذا فى حد ذاته بيطمن الزبون على البضاعه..

وانا من بلاعتى المتواضعه برمى المسا على كل مزز المنصوره وبوجهلهم احلى تحيه من فار العربخانه.. وتوته مش توته ولا خلصت الحدوته.. ميعادنا بُكره هنا فى العربخانه.. بس مش في نفس الميعاد.. عشان أنا عشوائى ومليش كلمه.. فعيب عليك كقارئ محترم.. تاخد على كلام فار.

 

الحلقات السابقة من فار المدينة

إعلان

Shopping Cart